Φιλοθέη η αρχοντοπούλα των Αθηνών
Περιγραφή

Έξι ακόμη παραστάσεις θεάτρου σκιών με το δράμα «Φιλοθέη η αρχοντοπούλα των Αθηνών»

Το θερμότερο χειροκρότημα έλαβε η «Φιλοθέη η αρχοντοπούλα των Αθηνών» και η ομάδα «Οθόνιον» στις έξι πρώτες sold out παραστάσεις του καλοκαιριού, αφήνοντας εξαιρετικές εντυπώσεις και ενθουσιώδη σχόλια από θεατές και κριτικούς που μιλούν για μια νέα εποχή στο θέατρο σκιών αλλά και για μια ευκαιρία επανασύνδεσης με την άγνωστη ιστορία της Αθήνας. Το έργο παρουσιάζεται για έξι ακόμη βραδιές στον Παλαιό Πανεπιστήμιο (Θόλου 5, Πλάκα).  Πρόκειται για ένα πρωτότυπο δράμα του Ιωσήφ Βιβιλάκη ειδικά γραμμένο για τους παίκτες σκιών Άθω Δανέλλη και Νικόλα Τζιβελέκη με θέμα τη ριψοκίνδυνη δράση της Φιλοθέης Μπενιζέλου που πρόσφερε την περιουσία της σε έργα αλληλεγγύης στην οθωμανική Αθήνα του 16ου αιώνα.

Παραστάσεις: Κυριακή 15, Δευτέρα 16, Τρίτη 17, Τετάρτη 18, Πέμπτη 19, Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2019

ΤΟ ΕΡΓΟ ΚΑΙ Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Αντλώντας έμπνευση από τον δραματικό βίο της Αγίας Φιλοθέης, της περίφημης κυρά δασκάλας, μουσικοί και παίκτες σκιών εμψυχώνουν σκαλιστές χειροποίητες φιγούρες και ζωντανεύουν την περιπετειώδη ζωή της ασυμβίβαστης αρχοντοπούλας που φόρεσε τα ράσα. Στην παράσταση το θαυμαστό συναξάρι της Φιλοθέης συνυφαίνεται παράξενα με την ιστορία του λαϊκού θεάτρου σε ένα μαγικό και μυστηριακό ταξίδι προς το φως των σκιών, όπου καλούμαστε να αναζητήσουμε τη σημασία της ελευθερίας και της αξιοπρέπειας στη σημερινή ζωή.

Η ΟΜΑΔΑ

Το «Οθόνιον» είναι μια επιστημονική και καλλιτεχνική ομάδα με έδρα την Αθήνα που πιστεύει στην αξία των παραδοσιακών σκηνικών πρακτικών. Η ομάδα πλαισίωσε με μεγάλη επιτυχία το 2017 την παράσταση Ο γάμος του Καραχμέτη του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη (σκηνοθεσία Όλια Λαζαρίδου) με το δραμάτιον Ο Καραγκιόζης νεκροθάπτης, και έλαβε εξαιρετικές κριτικές.

Παλαιό Πανεπιστήμιο, Θόλου 5, Πλάκα: Κυριακή 15, Δευτέρα 16, Τρίτη 17, Τετάρτη 18, Πέμπτη 19, Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2019

 

ΤΙΜEΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Γενική είσοδος: 15 ευρώ

Φοιτητές, παιδιά, άνεργοι: 10 ευρώ.

Ατέλειες: Εφόσον υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις, ισχύουν ατέλειες ΠΕΣΥΘ, ΕΣΗΕΑ, ΣΕΗ, Τμημάτων Θεάτρου, Δραματικών Σχολών, Σκηνοθετών

διαβάστε περισσότερα

Παρακάτω θα βρείτε τις κατηγορίες για το μειωμένο εισιτήριο

Παιδικό έως 10 ετών / Μαθητικό / Φοιτητικό / Κάρτας Ανεργίας (ΟΑΕΔ) & Πολυτέκνων (ΑΣΠΕ) & Ευρωπαϊκής Κάρτας Νέων & International Student Identity Card (isic) / Κάτοχοι Κάρτας Πολιτισμού / Κάτοχοι Κάρτας Club IFA (Γαλλικού Ινστιτούτου) / Κάτοχοι Κάρτας ΙΤΙ (ΕΚΔΙΘ/ΚΚΔΙΘ) / Κάτοχοι Κάρτας ΟΙΕΛΕ (Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας) / Κάτοχοι κάρτας ΟΛΜΕ (Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης) / ΑμΕΑ / Άνω των 65 / ομάδες δέκα (10) ατόμων και άνω, Πολύτεκνοι

Ατέλειες: Εφόσον υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις, ισχύουν ατέλειες ΠΕΣΥΘ, ΕΣΗΕΑ, ΣΕΗ, Τμημάτων Θεάτρου, Δραματικών Σχολών, Σκηνοθετών

  • Θέσεις
    καθήμενων
Συντελεστές

Κείμενο-σκηνοθεσία: Ιωσήφ Βιβιλάκης
Μουσικός σχεδιασμός: Γεράσιμος Παπαδόπουλος
Φιγούρες: Νικόλας Τζιβελέκης
Παίκτες θεάτρου σκιών: Άθως Δανέλλης, Νικόλας Τζιβελέκης
Μουσικοί-τραγούδι: Γεράσιμος Παπαδόπουλος, Θεολόγος Παπανικολάου, Κατερίνα Μιχαλάκη
Γραμματεία: Μάνος Δαμασκηνός

Παραγωγή: Bateau Lavoir. Χώρος σεμιναρίων, τεχνών και πολιτιστικής δραστηριότητας. Ιλισίων 4, Κηφισιά 14564, Αττική https://bateaulavoir.gr

Κριτικές

Η ιστορία έχει την αφέλεια και απλότητα ενός λαϊκού συναξαρίου, ο Καραγκιόζης αφηγητής εκπέμπει το πνεύμα του λαϊκού πολιτισμού, την άμεση συγκίνηση και την ανεπιτήδευτη αισθητική, χωρίς δραματουργικά τεχνάσματα (έμμεση πληροφορία στο διάλογο κτλ.). Λαϊκή ζωγραφιά με την ήμερη απόσταση της επικής ιστορικής αφήγησης, με τόνους μελαγχολικούς και ένα είδος ιστορικού «πένθους». Επιβλητική απλότητα. Είναι ένα πείραμα, σαν συνέχεια της προηγούμενης παράστασης του Καραχμέτη. Το τουρκικό πλαίσιο λειτουργεί εδώ ιστορικά. Η ιδέα νομίζω είναι ευφυής. Έχουν παιχθεί τα πάντα στον μπερντέ· αυτό το «ιερό δράμα» για την οσία Φιλοθέη όμως σίγουρα ανήκει στον λαϊκό πολιτισμό και την ψυχολογία του, με την απλή του αφήγηση και τις σύντομες σκηνές, σαν εικόνα που δείχνει τους σταθμούς ενός αγίου. Το μήνυμα της φιλανθρωπίας για τους καιρούς μας είναι σαφές. Έχει και πατριδογνωσία. Γοητευτικό σαν σύνολο. Λαϊκή ζωγραφιά. Ο Καραγκιόζης σοβαρός, σε νέο ουσιαστικό ρόλο. Του πάει, γιατί είναι σοβαρή υπόθεση.

ΒΑΛΤΕΡ ΠΟΥΧΝΕΡ, Ομότιτλος Καθηγητής θεατρολογίας ΕΚΠΑ (Πρόγραμμα της παράστασης)
Ιούλιος 2019

Σε ένα λαϊκό θέατρο σκιών, η Αγία Φιλοθέη ζωντανεύει στο σπίτι της στην Πλάκα Δεν είχα σκεφθεί ότι θα αφηνόμουν στη μαγεία ενός «λαϊκού θεάτρου σκιών» στην καρδιά της Πλάκας. Ηταν μια νύχτα, από τις βελούδινες, τις γνήσια αθηναϊκές, η προχθεσινή, και τα βήματά μου με οδηγούσαν στο αρχοντικό των Μπενιζέλων, Αδριανού 96, στο «πιο παλιό σπίτι της Αθήνας». Το μεγάλο αρχοντόσπιτο, με την οθωμανική αρχιτεκτονική, θα το βρείτε μέσα στην περίκλειστη αυλή. Αυτό που βλέπουμε είναι η εκδοχή του 18ου αιώνα. Αλλά το σπίτι πάει πολύ πιο πίσω, στον 16ο αιώνα, όταν εκεί έζησε η Αγία Φιλοθέη. Ο βίος αυτής της γυναίκας, πρότυπο σθένους αλλά και καινοτόμου πνεύματος, μας τραβούσε εμάς τους θεατές –σαν προσκυνητές– στην πίσω αυλή του αρχοντικού των Μπενιζέλων. Εκεί, με τα παράθυρα ολόγυρα και πλάι στο χέρσο οικόπεδο με τα σπαράγματα μιας αθηναϊκής στρωματογραφίας, βρήκαμε τη θέση μας μπροστά στην αυτοσχέδια σκηνή που έγραφε «Λαϊκό Θέατρο Σκιών». Υπήρχε αδημονία για τη συνάντηση με τη «μέθεξη». Αυτή θα ανάβλυζε από το επί σκηνής δράμα «Φιλοθέη, η αρχοντοπούλα των Αθηνών», ένα πρωτότυπο έργο του Ιωσήφ Βιβιλάκη, που έγραψε το κείμενο και ανέλαβε τη σκηνοθεσία. Είναι ένας άνθρωπος ακάματος. Πηγή έμπνευσης. Στο κοινό ήταν και φοιτητές του από το τμήμα Θεατρικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής ανάμεσα σε πλήθος πυκνό. Ολοι νιώσαμε λίγο παιδιά, αν και δεν υπήρχε τίποτε το παιδικό, αλλά να, οι φιγούρες του Θεάτρου Σκιών, σκαλίζουν βαθιά τη μνήμη. Δεν ξέρω σε ποιον θα έπρεπε πρώτα από όλα να αποδώσω τα εύσημα για αυτό το ταξίδι στον χρόνο και στη μαγεία της προφορικής παράδοσης, της λαϊκής τέχνης ή της πηγαίας επίκλησης του θυμικού. Τόσο κομψές οι φιγούρες, σκαλισμένες ειδικά για τη «Φιλοθέη», τόσο σπαρταριστά και τραγικά όμορφες, να ζωντανεύουν από τον Αθω Δανέλλη και τον Νικόλα Τζιβελέκη. Οι δύο μουσικοί, ο Γεράσιμος Παπαδόπουλος με το ούτι και ο Θεολόγος Παπανικολάου με το βιολί, μας ράγισαν την καρδιά με τη φωνή και τον ήχο του αμανέ. Μύριζε νοτισμένη η γη της Αθήνας ολόγυρα, οι φιγούρες στη σκηνή αφηγούνταν μια ιστορία θαμμένη στον χρόνο. Σημαντική η συμβολή και της Κατερίνας Μιχαλάκη και του Μάνου Δαμασκηνού. Πόσα μάθαμε για εκείνη την «άγνωστη» Αθήνα του 16ου αιώνα... Πόσο συγκινητικά αποδόθηκε η ιστορία της Φιλοθέης, που έδωσε τα πάντα για το μοναστήρι που ίδρυσε, για τη φροντίδα των γυναικών, για το πρώτο επί της ουσίας παρθεναγωγείο στην Ευρώπη... Εμεινα για λίγο σκεπτικός έως ότου καθίσει η γεύση και ο απόηχος του βιώματος. Κάτι είχε σκιρτήσει.

ΝΙΚΟΣ ΒΑΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ιούλιος 2019

Σε ένα λαϊκό θέατρο σκιών, η Αγία Φιλοθέη ζωντανεύει στο σπίτι της στην Πλάκα

Καθημερινή
Ιούλιος 2019

Ήταν πράγματι μια πολύ ωραία εμπειρία για όσους γέμισαν το αίθριο του πιο παλιού σπιτιού, δίπλα στα ερείπια της αρχαίας Αθήνας.

Φιλελεύθερος
Ιούλιος 2019

Έξι παραστάσεις θεάτρου σκιών με το δράμα «Φιλοθέη η αρχοντοπούλα των Αθηνών» σε κείμενο και σκηνοθεσία του Καθηγητή Θεατρολογίας στο ΕΚΠΑ Ιωσήφ Βιβιλάκη

Αγιογραφία, βίος αγίας Φιλοθέης. Το πανάρχαιο θέατρο σκιών με καταγωγή από την Ασία ξαναβρίσκει τον διδακτικό-παιδαγωγικό-εκπαιδευτικό χαρακτήρα του. Ο Καθηγητής Θεατρολογίας Ιωσήφ Βιβιλάκης με σπουδές Θεολογίας επιχειρεί με ψυχαγωγικό τρόπο να συνθέσει ένα καινούργιο είδος Καραγκιόζη στα ίχνη του μεσαιωνικού θρησκευτικού θεάτρου και με απόηχους από το Βυζάντιο. Το επιτυγχάνει πλήρως.

Το όλον θέαμα είναι συνεκτικό και συνθετικό. Ο θεατής διασκεδάζει. Ο καλός καλλιτέχνης απευθύνεται σε ένα κοινό όλων των ηλικιών από τις πολύ μικρές έως τις πολύ μεγάλες. Θέατρο κατάλληλο γενικώς, αφού έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στη φρασεολογία, στις χειρονομίες, στην απουσία υπονοουμένων. Το κείμενο έχει ένα και μόνον επίπεδο: αυτό της αφήγησης. Ο βίος κι η πολιτεία της αρχοντοπούλας των Αθηνών που μαρτυράει στα χέρια των Αγαρηνών για την πίστη της και το κοινωφελές-φιλανθρωπικό της έργο δίδεται με τόση προσοχή που τα χρηστά ήθη παραμένουν χρηστά μέχρι τέλους. Ακόμα και το ερωτικό τραγούδι της ανήλικης αρραβωνιαστικιάς περνάει με τόση αθωότητα που φαίνεται απολύτως πλατωνικόν.

Ούτως ή άλλως, ο Καραγκιόζης είναι γνωστός εκτός από την πείνα του και για τα χοντροκομμένα χωρατά και τα άκομψα αστεία του. Εδώ είναι ένας απλός τελετάρχης στο αρχοντικό των Μπενιζέλων και ιδιαίτερα προσεκτικός στη συμπεριφορά του, ενώ χρησιμοποιεί τη ρωμέϊκη κουτοπονηριά για να εξολοθρεύσει τους υποψήφιους μνηστήρες της μικροχήρας Φιλοθέης που μόνον Πηνελόπη δεν είναι, αφού ο θάνατος την απήλλαξε από τον σατράπη πρώτο και μοναδικό της σύζυγο.

Εξαίρετοι οι μουσικοί-τραγουδιστές, υπέροχα τα σκηνικά και οι φιγούρες, ατμοσφαιρικοί οι φωτισμοί, ακόμα και το λιβάνι που καίγεται στη βάση του διακοσμημένου με παραδοσιακά ανθέμια μπερντέ δίνουν έναν άλλον, πιο σοβαρό κι έντεχνο χαρακτήρα σε μια παράσταση που δεν αποσκοπεί στο εύκολο γέλιο του θεατή αλλά επιδιώκει να τονώσει την ευσέβειά του.

Τι άλλο να ελπίσει κανείς από μια καλοκαιρινή βραδιά κάτω από τα αστέρια με το απαραίτητο «μοναστηριακό» λουκούμι και το τσίπουρο αραιωμένο με άφθονο κρύο νερό για τον αθηναϊκό καύσωνα με την πλήρη άπνοια, τη βαριά ατμόσφαιρα που ενίοτε στίζεται από τροπικές μεσημεριανές βροχές με άπειρους κεραυνούς που δείχνουν ίσως πως ο Δίας εκεί ψηλά είναι μάλλον δυσαρεστημένος από την νωχέλεια και τον εφησυχασμό μας. Κι όπως λέει ο ευσεβής Ευριπίδης «Αν το λέτε Δία εσείς, Δία κι εγώ τον αποκαλώ».

Ο Θεός είναι ένας κι άγιοι σαν τη Φιλοθέη δείχνουν το δρόμο της ευσέβειας, του κοινωφελούς έργου και της αυτοθυσίας για το Κοινό Καλό. Εύγε στον Καθηγητή Ιωσήφ Βιβιλάκη που διδάσκει και μέσω του θεάτρου σκιών ήθος και ευγένεια. Σημαντικά και πολύτιμα, δυσαναπλήρωτα και υποδειγματικά χαρακτηριστικά, αντίδοτο στη χαοτική κρίσιμη εποχή μας. Όλοι τους ήταν υπέροχοι και το υπομονετικό, σιωπηλό, συλλογισμένο κοινό επίσης. 

ipolizei.gr/exi-parastaseis-theatrou-skiwn-konstantinos-bouras/?fbclid=IwAR3BGqC0It1e_MndkdGqbs0MEiOAL97JmW_cLbRCZCCLHyVSma-2HElZ5mc

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΟΥΡΑΣ, θεατρολόγος-κριτικός θεάτρου
Ιούλιος 2019

Ομάδα «Οθόνιον» : Η ανανέωση του θεάτρου σκιών

Παρότι η αδιάπτωτη πορεία του θεάτρου σκιών μέσα στο χρόνο, η μεγάλη δημοφιλία του στο κοινό και η ικανότητά του να προσαρμόζεται στις εκάστοτε ιστορικές και κοινωνικές ανακατατάξεις, συνιστούν φαινόμενα που χαρακτηρίζουν την εγχώρια θεατρική ζωή από την ίδρυση του νέου ελληνικού κράτους μέχρι τον περασμένο αιώνα, η ένταξη αυτής της καλλιτεχνικής έκφανσης στο πεδίο της θεατρολογικής έρευνας θα καθυστερήσει σημαντικά. Ο Βάλτερ Πούχνερ στην «Ελληνική Θεατρολογία» αναφέρει με εμφατικό τρόπο: «Η απομόνωση του θεάτρου σκιών από την ιστορία του νεοελληνικού θεάτρου είναι μεθοδολογικά αδικαιολόγητη, αλλά και ιστορικά άδικη· είναι από κάθε άποψη ένα από τα σπουδαιότερα κεφάλαια της θεατρικής ιστορίας του τόπου στον 20ο αιώνα […]» (416).

Το θέατρο σκιών στη μακρά διαδρομή του από την εξωτική Ανατολή, την Αίγυπτο και τα ανάκτορα των Σουλτάνων, στις Παραδουνάβιες Ηγεμονίες και, κατόπιν, στις πόλεις και τα χωριά της δυτικής Ελλάδας, χαρακτηρίστηκε από μια εγγενή ελευθερία ελιγμών που το κράτησαν μακριά από κάθε είδους περιορισμούς και διασφάλισαν, εν τέλει, τη βιωσιμότητά του. Τυπολογικά πολυπολιτισμικό, ευφυώς ευέλικτο, παρά την ανακυκλούμενη και αναγνωρίσιμη στερεοτυπία του, εντεθειμένο σε χωροχρονικά όρια (η Ελλάδα κατά την Τουρκοκρατία) που αναχαίτιζαν τον πέλεκυ της λογοκρισίας ενώπιον της διατύπωσης μιας παρεμφατικής κοινωνικής κριτικής (ταύτιση του Καραγκιόζη με τον Ρωμιό), αυτοσχεδιαστικό και επιδεκτικό στην ενεργό συμμετοχή του κοινού, το θέατρο σκιών παγιώθηκε ως μια ρεαλιστική αντανάκλαση των κοινωνικών προβληματισμών στη σφαίρα του μυθώδους και του αποκαθαρμένου από τη μελαγχολία της μνήμης βιωμένου ιστορικού χρόνου.

Καλλιτέχνες όπως ο Γιάννης Μπράχαλης, που πρώτος μετέφερε τα έργα του θεάτρου σκιών στα Ελληνικά, ο Γιάννης Ρούλιας, ο Δημήτρης Σαρντούνης ή Μίμαρος, ο Αντώνης Μόλλας, που αστικοποίησε τη μορφή του Καραγκιόζη, αλλά και οι πιο κατοπινοί, ο Σωτήρης Σπαθάρης και ο Παναγιώτης Μιχόπουλος, συνέβαλαν καθοριστικά στη διάσωση μιας παράδοσης με πολλαπλή επίδραση στα παραστατικά ήθη του νεότερου ελληνικού θεάτρου.

Η Ομάδα «Οθόνιον», που συγκροτήθηκε με πρωτοβουλία του καθηγητή και Αντιπροέδρου του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ Ιωσήφ Βιβιλάκη, ήρθε να αναρριπίσει τη σχέση του κοινού με το θέατρο σκιών, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή στην ιστορία του είδους. Διατηρώντας τον ιστό της βασικής τυπολογίας, διαχρονικά συνδεδεμένης με τον ψυχαγωγικό χαρακτήρα, η ομάδα επενδύει περαιτέρω σε μια παιδευτική διάσταση, δείγμα της οποίας κατέστη το εξαιρετικής γραφής έργο «Φιλοθέη, η αρχοντοπούλα των Αθηνών», που παρουσιάστηκε με την ευγενική υποστήριξη της ενορίας του Αγίου Νικολάου Ραγκαβά. Το συνολικό καλλιτεχνικό πόνημα (σε κείμενο του Ι. Βιβιλάκη) αναδείχθηκε σε ένα εξόχως ενδιαφέρον παλίμψηστο καταγραφών (ιστορικών, θρησκευτικών, πολιτισμικών) και μια τεχνικά άρτια αλληλοπεριχώρηση δύο δομικών στοιχείων, του μύθου και της Ιστορίας, προς την κατεύθυνση δημιουργίας ενός αρραγούς καλλιτεχνικού έργου. 

ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΑΚΗΣ, Εφημ. Κυριακάτικη Δημοκρατία
Ιούλιος 2019

Εξαιρετική δουλειά! Εμπνευσμένη! Να ΄ναι καλά ο Ιωσήφ Βιβιλάκης με λαγαρή ματιά του, όσον αφορά και την ιστορία και το στήσιμο και τους υπέροχους συντελεστές! Με έναν Καραγκιόζη δίχως την εξωτερική ένταση (στην οποία συχνά τον βάζουν), αλλά κυριολεκτικά με τη γλύκα εκείνη που φέρνει στη καρδιά την καλή ένταση. Και το μύρο που αναδιδόταν όλη την ώρα, ήταν η αβίαστη έμφαση στη διακονία όλων - και αυτών που είναι διαφορετικοί από μας. Κάπως έτσι δεν το έλεγε; Ομορφιά χωρίς φιοριτούρες, σκιές που φανέρωναν κάτι διόλου σκιώδες! Ευχαριστίες ειλικρινείς!

ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ, θεολόγος, Εκδότης του περιοδικού Σύναξη
Ιούλιος 2019

Συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές για την εξαιρετική παράσταση Φιλοθέη, Η αρχοντοπούλα των Αθηνών. Με μεράκι, με ιστορική γνώση, με τρυφερότητα απέναντι στα δύσκολα ζητήματα, με έγνοια για το σήμερα, και κυρίως με σπουδαία κατάθεση ψυχής, το συναξάρι της αγίας Φιλοθέης μεταφέρθηκε με έμπνευση στο Θέατρο Σκιών. Ποτέ δεν μπορούσα να φανταστώ ότι ο Καραγκιόζης μπορούσε να ενσαρκώσει έναν τέτοιο ρόλο με τόση επιτυχία. Συγχαρητήρια στον Ιωσήφ Βιβιλάκη και στον Άθω Δανέλλη, στους εξαίρετους μουσικούς και στους συνεργάτες της παράστασης με τα όμορφα σκηνικά που έδεσαν δίπλα στο αυθεντικό σκηνικό, το σπίτι της αγίας Φιλοθέης. Τέλος, συγχαρητήρια στον π. Αλέξανδρο Καριώτογλου και στην Αγγελική Καριώτογλου-Τσουβάλη για την αστείρευτη δύναμη και επιμονή να συνδέουν την τέχνη με τη ζωή της Εκκλησίας στο επίπεδο μιας ζωντανής ενορίας, όπως αυτή του Αγίου Νικολάου Ραγκαβά στην Πλάκα.

ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΙΑΓΚΑΖΟΓΛΟΥ, Καθηγητής Θεολογικής Σχολής ΕΚΠΑ
Ιούλιος 2019

Η ευκαιρία που μας έδωσε αυτή η παράσταση να συνδεθούμε ξανά με την Αθήνα, να βρεθούμε σε Κοινωνία, ήταν αξεπέραστη. Μόνο χαμόγελα, μόνο συγχαρητήρια.

ΕΥΗ ΜΥΛΩΝΑ, δασκάλα
Ιούλιος 2019

Συγχαρητήρια Απολαύσαμε μια εξαιρετική παράσταση θέατρο σκιών μετά μουσικής! δεν έχω ξαναδεί τόσες πολλές φιγούρες.. ευχαριστώ πολύ που μου δόθηκε αυτή η ευκαιρία

ΒΑΣΩ ΠΟΥΡΙΔΟΥ, εικαστικός
Ιούλιος 2019

Δεν υπάρχουν λόγια για το πόσο όμορφο και γλυκό ήτανε! Αξιοθαύμαστοι και αξιαγάπητοι φίλοι - ένα μεγάλο Μπράβο σας αξίζει! Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους Άθω Δανέλλη, Νικόλα Τζιβελέκη, Κατερίνα Μιχαλάκη, Γεράσιμο Παπαδόπουλο, Θεολόγο Παπανικολάου, Μάνο Δαμασκηνό και εννοείται στον Ιωσήφ Βιβιλάκη για όλα όσα μας χάρισαν εχθές!

ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΓΡΙΒΑ, ηθοποιός
Ιούλιος 2019

Φοβερή παράσταση! Ένα σύγχρονο συναξάρι. Πανέμορφα σκηνικά, εξαιρετικό παίξιμο, εκπληκτική μουσική! Θα πρέπει να παιχτεί παντού και να τη δούνε όλοι. Και είναι πολύ ωραία η ιδέα που έμαθα πως ρίχτηκε, να παιχτεί στους δρόμους και τις πλατείες.

ΒΑΣΙΛΗΣ ΞΥΔΙΑΣ, θεολόγος-συγγραφέας
Ιούλιος 2019

Ήταν ένα θαυμάσιο βράδυ για όλους όσοι βρεθήκαμε χτες στο αρχοντικό.Μεταφερθήκαμε στη χώρα της παιδικής μας ηλικίας. Συγχαρητήρια για τον απλό τρόπο του έργου σας, πράγμα που καταλαβαίνουμε πως είναι εξαιρετικά σύνθετο και κοπιώδες μέχρι να φτάσει σε εμάς. Ευχαριστούμε.

ΙΩΑΝΝΑ ΚΟΡΔΟΠΑΤΗ
Ιούλιος 2019

Μην την χάσετε!! Στο Θέατρο Σκιών, μια μεγάλη ιστορία έρωτα, ελευθερίας και αντίστασης, η ιστορία της Αγ. Φιλοθέης! Στην πόλη μας, στην Αθήνα του 16ου αιώνα, μια ιστορία συγκινητικά και ανατριχιαστικά επίκαιρη... μια κοπέλα που χαλούσε τα σχέδια των αρχόντων του trafficking της εποχής της. Καρπός πραγματικού έρωτα (και/άρα ευθύνης), το συλλογικό έργο των συντελεστών της παράστασης. Μεγάλοι μάστορες ο συγγραφέας του πρωτότυπου κειμένου ο αγαπημένος Ιωσήφ Βιβιλάκης, ο σπουδαίος καραγκιοζοπαίχτης Άθως Δανέλλης και οι συνεργάτες του, και οι μουσικοί...Τι μουσικοί! Σε πρωτότυπες συνθέσεις ο Γεράσιμος Παπαδόπουλος και ο Θεολόγος Παπανικολάου.

ΕΛΙΝΑ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΑΡΗ
Ιούλιος 2019

Μια ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ παρασταση θεάτρου σκιών σχετικα με τη ζωή της #Αγίας_Φιλοθέης (1545-1589) κόρη του Αγγελου Μπενιζέλου, της πρώτης απο τις αρχοντικές οικογενειες των Αθηνών επι τουρκοκρατίας. 
Θαυμάσιες φιγούρες και υπέροχοι καραγκιοζοπαίχτες!
Ένα ποίημα στην οθονη των σκιών!

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΠΟΥΛΗ
Ιούλιος 2019

...ο ζωντανός ο χωρισμός παρηγοριά δεν έχει... Πολλά συγχαρητήρια σε όλη την ομάδα! ΄Ηταν συγκλονιστικό!!! Μακάρι να συνεχίσετε έτσι... περιμένουμε σύντομα την επόμενη παράσταση!!! ...ως τότε... κάντε αγάπη

Petty Papad
Ιούλιος 2019

Απίθανες φιγούρες, πάρα πολύ όμορφα κατασκευασμένες, εξαίσιοι μουσικοί, θέατρο σκιών με τεχνικές πιο γκουρμέ από το παραδοσιακό, μια τρυφερή ιστορία για την Αθήνα του 16ου αιώνα, γεμάτη χιούμορ και ενδιαφέρουσες ιστορικές πληροφορίες, κι όλα αυτά σε έναν υπέροχο, δροσερό κήπο στο Θησείο, με κερασμένο λουκουμάκι και ρακή.
Να πάτε! 

ΙΩΣΗΦ ΒΑΡΔΑΚΗΣ, σκηνοθέτης
Ιούλιος 2019

ΜΗΝ ΤΟ ΧΑΣΕΤΕ __________
είν' ένα ποίημα
Συγχαρητήρια
Σε όλους τους συντελεστές - ιδιαιτέρως, όμως, στον ΙΩΣΉΦ ΒΙΒΙΛΑΚΗ, που έγραψε και σκηνοθέτησε την παράσταση...
Συγχαρητήρια 
Μια παράσταση που μας δίνει το επιχείρημα και την δυνατότητα να ισχυριστούμε πλέον ότι το θέατρο σκιών δεν είναι ένα μουσειακό είδος, νεκρό, αφυδατωμένο από την ξηρασία της μετανεωτερικότητας... Απεναντίας, είναι εκεί και μας περιμένει, να μας φιλέψει ένα σπάνιο, για τις μέρες μας, βίωμα... Ένα αισθητικό γεγονός, αυθεντικό, που μας ταξιδεύει στις πηγές του ελληνικού ελληνισμού...
Συγχαρητήρια 
Η ζωή της Αγίας Φιλοθέης... Ένα φωτεινό παράδειγμα ανθρώπου, που το θέατρο σκιών... - αν και (μέσω των) σκιών- αποκαλύπτει το πιο μύχιο ΦΩΣ αυτής της σπάνιας ψυχής... 

Όλα εξαιρετικά!!!
ΕΎΓΕ!!!

Ακόμα και το πρόγραμμα!!! ...
Σέβεται τον θεατή...
Με ειλικρινή πρόθεση, βοηθάει τον αναγνώστη να ταξιδέψει στην εποχή, προσφέροντάς του δεκάδες δυσεύρετες πληροφορίες...

Δεν συνηθίζω να μιλώ για παραστάσεις... Το αποφεύγω, με αγάπη, για ευνόητους λόγους... Εδώ όμως, θα κάνω μιαν εξαίρεση... για αυτό το τόσο διαφορετικό, και συνάμα εξαιρετικό ΔΏΡΟ, που μας χάρισε... η ομάδα οθόνιον!!!

Οθόνιον - ομηρική λέξη...
Καταλαβαίνετε... 
Συγχαρητήρια

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ, ηθοποιός-σκηνοθέτης
Ιούλιος 2019

Φιλοθέη Η Αρχοντοπούλα των Αθηνών
Ο Αγαπημένος Ιωσήφ Βιβιλάκης καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών κατόρθωσε να επανεισάγει στην καλλιτεχνική ζωή και σπουδή Θεάτρου το φαινόμενο της Λαϊκής Όπερας συγγράφοντας ένα άρτιο Δραμάτιο για Θέατρο Σκιών αλλά και συνθέτοντας με εντιμότητα και γενναιοδωρία μια συνοδική σε όλες της ~ τις λεπτομέρειες ~ παράσταση. Κατάφερε να διαφύγει έτσι τον εγκλωβισμό σε παγιωμένες φόρμες ορίζοντας ως επίμετρον ~ επιμύθιον το τέλος και κατ`ουσίαν σκοπό της επιτέλεσης. Κάντε Αγάπη. Διατηρώντας έτσι την ακεραιότητα της εις ουρανόν αναλήψεως ~ μεταστάσεως της Τέχνης και της ζωής. Ιωσήφ ειλικρινά σου φιλώ το χέρι. Συγχώρεσέ με για τις άψυχες αυτές αράδες. Ήταν ότι μπόρεσα να ψελλίσω για Εσένα και το εκλεκτό επιτελείο σου. Όλοι Ένας και Ένας. Μπήκαν στο πλαίσιο χωρίς όπως και ο ίδιος ο Καραγκιόζης να πλαισιώνονται. Θα ήθελα να δω αυτήν την παράσταση και στη Εθνική Λυρική Σκηνή.
Τιμή μου.
Συγγνώμη

ΝΙΚΟΣ ΧΑΛΔΑΙΑΚΗΣ, ηθοποιός-τραγουδιστής
Ιούλιος 2019

Σ’ αγαπώ γιατί πρώτος μ’αγάπησες Σε ποθώ γιατί ξέρω με πόθησες Παρακολούθησα εχθές την τελευταία παράσταση του θεάτρου σκιών «Φιλοθέη, η αρχοντοπούλα των Αθηνών» του Ιωσήφ Βιβηλάκη, καθηγητή του τμήματος Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ στον κήπο του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων, που αφηγείται τον βίο της Αγίας Φιλοθέης. Η αρτιότητα του έργου δεν αφορούσε μόνο την καλλιέργεια του λόγου, τη δομή, τα δραματικά στοιχεία, την πρωτότυπη μουσική σύνθεση και στίχους, τη μουσική έκφραση, την υψηλή αισθητική των σκηνικών και των φιγούρων, την εκτέλεση των συντελεστών πίσω από το πανί, τη διδαχή ελληνικής ιστορίας, πολιτισμού και της ιστορίας της πόλης. Κυρίως αφορούσε τον οραματισμό και τη συνεργασία εμπνευσμένων ανθρώπων, τον τρόπο αντίληψής της παράδοσης και την ιδιαίτερη ικανότητά τους να τη μετουσιώνουν σε έργα τέχνης που εκφράζουν σύγχρονες αισθητικές και ιδεολογικές αναζητήσεις. Και φυσικά το επιμύθιο «κάντε αγάπη» μας συναντά ξεκινώντας από την αγάπη της Φιλοθέης για τον συνάνθρωπο έως την ερωτική δύναμη των δημιουργών που διαπνέει όλο το έργο.

ΛΕΩΝΗ ΘΑΝΑΣΟΥΛΑ, συγγραφέας
Ιούλιος 2019

Η Φιλοθέη η αρχοντοπούλα των Αθηνών, ένα πρωτότυπο δράμα του Ιωσήφ Βιβιλάκη, από την Ομάδα Οθόνιον για Θέατρο Σκιών - Άθως Δανέλλης και λαϊκή Ορχήστρα. Μια παράσταση με την απέριττη γοητεία του Θεάτρου σκιών και τη λεπτότητα που αφήνει τη φαντασία και τη συγκίνηση να ταξιδέψουν ελεύθερα. Η μαγεία των εικόνων, η μουσική με τις βυζαντινές αποχρώσεις, η απλότητα του λόγου που γίνεται θέαμα, ο ίδιος ο χώρος και ο χρόνος που δημιουργεί το Θέατρο σκιών μαζί με τους θεατές του και είναι εκείνα που συνιστούν τη Σκηνογραφία του. Σε αυτή την εμπειρία μέρος της ήταν όλα, ο ουρανός, τα αστέρια, ο δρόμος με τους περαστικούς έως και το λουκούμι στην είσοδο και την έξοδο από την παράσταση Η ποιητική διάσταση που είναι το ίδιο το Θέατρο είναι εκείνο που μοιραστήκαμε μέσα από την ιστορία της ζωής της Αγίας Φιλοθέης.

ΜΑΡΙΑ ΧΑΝΙΩΤΑΚΗ, σκηνογράφος-εικαστικός
Ιούλιος 2019
Media
Παραγωγή

BATEAU LAVOIR ΑΣΤΙΚΗ ΜΗ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ

Διεύθυνση
ΚΗΦΙΣΙΑ
Πόλη
ΚΗΦΙΣΙΑ
T.K.
-
Τηλέφωνο
2111110074
Email
bienvenue@bateaulavoir.gr
ΔΟΥ
ΚΗΦΙΣΙΑΣ
ΑΦΜ
997059217
Εκδηλώσεις
  • Φιλοθέη η αρχοντοπούλα των Αθηνών - Μουσείο Πανεπιστημίου Αθηνών

Επιλογή εκδήλωσης

Κυρ, 15/9
21:00
Φιλοθέη η αρχοντοπούλα των Αθηνών Μουσείο Πανεπιστημίου Αθηνών - Πλάκα, Αττική
10,00€ - 15,00€
Δευ, 16/9
21:00
Φιλοθέη η αρχοντοπούλα των Αθηνών Μουσείο Πανεπιστημίου Αθηνών - Πλάκα, Αττική
10,00€ - 15,00€
Τρι, 17/9
21:00
Φιλοθέη η αρχοντοπούλα των Αθηνών Μουσείο Πανεπιστημίου Αθηνών - Πλάκα, Αττική
10,00€ - 15,00€
Τετ, 18/9
21:00
Φιλοθέη η αρχοντοπούλα των Αθηνών Μουσείο Πανεπιστημίου Αθηνών - Πλάκα, Αττική
10,00€ - 15,00€
Πεμ, 19/9
21:00
Φιλοθέη η αρχοντοπούλα των Αθηνών Μουσείο Πανεπιστημίου Αθηνών - Πλάκα, Αττική
10,00€ - 15,00€
Παρ, 20/9
21:00
Φιλοθέη η αρχοντοπούλα των Αθηνών Μουσείο Πανεπιστημίου Αθηνών - Πλάκα, Αττική
10,00€ - 15,00€

Επιλογή θέσης

Πληροφορίες

Εισάγετε τον κωδικό προσφοράς:
Εφαρμογή
Επιλογή εισιτηρίων

Παρακαλώ επιλέξτε το πλήθος των εισιτηρίων που επιθυμείτε.

  1. Οι θέσεις προστέθηκαν με επιτυχία.
    Διαλέξετε απο τις διαθέσιμες έκπτωσεις ή διαγράψτε όσες θέσεις δεν θέλετε.
    Τέλος πατήστε "Συνέχεια" για να προχωρήσετε στο επόμενο βήμα της κράτησης.

  1. Αυτός είναι ο τιμοκατάλογος της εκδήλωσης. Κάθε ζώνη τιμών αντιστοιχεί σε ένα ή περισσότερα διαζώματα στην κάτοψη. Συμβουλευτείτε τον χρωματισμό της ζώνης για την επιλογή διάζωματος.

  2. Επιλέξτε τις θέσεις που επιθυμείτε, πατώντας πάνω σε κάθε μια.

  3. Οι επιλεγμένες θέσεις εμφανίζονται κάτω απο την ζώνη τιμών που ανήκουν. Σε αυτό το σημείο έχετε την δυνατότητα να επιλέξετε απο τις διαθέσιμες εκπτώσεις ή να αφαιρέσετε όσες θέσεις δεν θέλετε.

  4. Το συνολικό κόστος των εισιτηρίων ανανεώνεται αυτόματα με κάθε προσθήκη/αφαίρεση θέσης ή αλλαγή έκπτωσης.

  5. Πατήστε "Συνέχεια" για να προχωρήσετε στο επόμενο βήμα της κράτησης.

Συμπληρώστε τα στοιχεία όπως φαίνονται στην κάρτα διαρκείας:
Όνομα: * Επώνυμο: *
Διάζωμα/Τμήμα: * Σειρά: * Θέση: *
Αναζήτηση